Corn UP

Az előző számban már bemutatott újdonságokkal az Extreme termékcsalád is szinte teljessé vált, azonban szerettük volna, ha idén egy igazán különleges termékkel is bővül a kínálatunk.

A Timár Mix számára a 2021-es év igazán különleges szerepet tölt be, hiszen ez a cég fennállásának 30. éve. Ezalatt az idő alatt mindig gondosan figyeltünk az általunk forgalmazott termékek minőségére, hiszen ez nemcsak a horgászok, de a halak számára is fontos. Az évek során rendszeresen megújultunk a gyártási technológiákat és a termékpalettát tekintve is. Folyamatosan arra törekedtünk, hogy az aktuális újítások és újdonságok mindig megfeleljenek az egyre fejlődő horgászat és a horgászok igényeinek, és véleményünk szerint idén ismét feljebb tudtuk tenni azt a bizonyos lécet.

Ennek a folyamatos fejlődésnek köszönhetően – és természetesen a 30. évforduló okán is – az idei szezonra egy igazán különleges és egyedi újdonsággal rukkoltunk elő, ez pedig nem más, mint az Extreme Corn Up horogcsali. Mindenekelőtt szeretnénk megemlíteni, hogy ez a termék nemcsak a saját, hanem két további nagy múltú céggel történt közös fejlesztés eredménye. Úgy gondoljuk, hogy a Benzár Mix, a Poseidon Baits és a Timár Mix összedolgozásával egyben garanciát is kapnak a horgászok a magas minőségre. Ha megnézzük a Corn Up csalikat, az első, ami feltűnhet az az egyedi, kukoricaszemre megszólalásig hasonlító forma. Gyakran tapasztaltuk, hogy több szituációban is kiváló fogásokat érhetünk el a hagyományos gömb- vagy pelletformáktól eltérő csalival. Ennek talán az lehet az oka, hogy a halak már sok helyen megszokták és egyre nagyobb gyanakvással tekintenek a hagyományos alakú pop-up vagy merülő csalikra. Ezzel az egyedi és természetes formával még eredményesebbek lehetünk. A modern method feederes csaliknak a következő négy tulajdonsága a legfontosabb: méret, szín, íz vagy illat és fajsúly. Nézzük is át ezeket fordított sorrendben a Corn Upra vetítve!

Ezek a horogcsalik pop-up tulajdonságokkal rendelkeznek. Aki valami csoda folytán nem hallott még erről, annak érdemes tudnia, hogy ezen csaliknak a fajsúlya kisebb, mint a vízé, így lebegnek. Ennek előnyeit akkor használhatjuk ki a legjobban, ha egy megfelelő méretű horoggal úgy tudjuk felkínálni a mellé helyezett csalinkat, hogy a horog a fenéken marad, miközben a csalink próbál a felszín felé törni. Az ilyen módon kikönnyített előkénket sokkal előbb és szinte észrevehetetlenül tudják felszívni a halak, miközben az etetőanyagunkból falatoznak. Ízvilágát tekintve az EXTREME termékcsalád három már jól bevált, valamint három teljesen új ízesítésben is elérhetők. A fehér csokoládé és a narancs-fahéj kifejezetten jó eredményeket hozhat a felmelegedő vagy lehűlő vizekben, amíg az édeskukorica és a panettone az egész horgászszezonon át segítségünkre lehet a kapitális fogásokban. A tenger gyümölcsei meglehetősen markáns illatkombinációjának köszönhetően egy nyári csodafegyver lehet, ezek mellett pedig a négysajtos egy kifejezetten folyóvízre vagy akár tokhalhorgászatra is alkalmas ízvilág. Színezetét tekintve több kérdés is felmerült a tesztelések folyamán. A már jól bevált fluosárga és fluonarancs verzió bizonyítottan megállja a helyét bármilyen horogcsalit is használunk, azonban a reménytelennek tűnő, kapástalan időszakokban érdemes sötétebb tónusú csalival próbálkozni. A mi választásunk ilyenkor általában zöld csalira esik, mert talán az ilyen színű csalik okozzák a legkevesebb gyanakvást a nagytestű halakban. Mindenképp tudni kell a Corn Up csalikról, hogy ez a három szín minden egyes dobozban megtalálható, méghozzá 50% fluosárga és 25-25% fluonarancs és zöld eloszlásban. Ez azért is előnyös, mert így nem szükséges több csalit is megvásárolni, ha csak a csali színén szeretnének változtatni.

Méretüket tekintve is egyediek a Corn Up horogcsalik. Mivel az EXTREME termékcsalád összes tagját kifejezetten a nagytestű halak horgászatához alakítottuk ki, így a 14 milliméteres Corn Up nem is tartozik a nagy csalik közé. Ez a méret átmenetet képez a kisebb methodos és a nagyobb, akár bojlis csalik között, így garantáltan jó választás lehet a mindkét technikát alkalmazó horgászok számára. Fontosnak tartjuk még megemlíteni, hogy mint horgászként, úgy gyártóként is figyelembe vesszük a halak épségét és egészségét. Éppen ezért a Corn Up csalik szinte kizárólag természetes alapanyagokat tartalmaznak, a minimális mesterséges adalékanyag pedig csakis olyan minőségű és tulajdonságú alkotóelem lehet, ami nem károsítja uszonyos barátainkat és az élőhelyüket. Egyre több vízkezelő felfigyelt már a különböző gumicsalik – például gumikukorica – káros hatásaira és számos vízterületen betiltották ezen termékek használatát. Ezek pótlására kiválóan alkalmasak lehetnek a Corn Up csalik.

Felhasználását tekintve célszerű csalitüskés vagy hajszálelőkés módszerrel a horog mellé helyeznünk őket. Sűrű, tömör anyaguknak köszönhetően horogálló csalit kapunk, megfelelő csalitüskével használva egyetlen csalizással akár több halat is a horgunkra csalhatunk. A megfelelő akadás érdekében érdemes még a csalizás mikéntjére is odafigyelnünk. A legjobb, ha a csali keskenyebb oldala kerül a horog felé, így a csalink a hal szájába szinte beforgatja a horgot. Teszthorgászataink során nem várt sikereket hoztak ezek a csalik. Mi sem gondoltuk volna, hogy egy természetesebb hatású forma, a nagyobb méret, az élénk színek és a megfelelő állag ilyen szinten befolyásolhatja az eredményességet. A tesztelések során egyértelműen azt tapasztaltuk a Corn Up csalik használatakor, hogy nemcsak a nagytestű halak részesítették előnyben ezeket a csalikat, hanem számos intenzíven telepített vízen is rengeteget fogtunk a 2-3 kilogrammos pontyokból. Reméljük, hogy önöknek is hasonlóan jó eredményeket hoznak majd a Corn Up csalik és az EXTREME termékcsalád többi terméke is!