Halast a halaknak!

Ahogy telnek az évek és fejlődnek a különböző technikák, valamint ezzel együtt maga a horgászat és a horgászok is, egyre nehezebb dolga van a horgászcikkgyártóknak. A pecások minden évben várják a legújabb „csodacsalit”, az igazi „halmágnest”, ami még eredményesebbé teheti őket.

Az igazság az, hogy nehéz már újdonságot kitalálni a horgászpiacon, főként az etetőanyagok és csalik terén. Rengeteg színű, ízesítésű, formájú, speciális tulajdonságú csali jut már el a horgászokhoz, köztük hazai és külföldi gyártók termékei egyaránt. 2017-ben úgy döntöttünk, hogy a következő szezonra megpróbálunk mi is valami különlegeset létrehozni a horgászok, na és persze a halak számára, ezért megalkottuk a Method Serie termékcsaládot. Ebben megtalálhatók a methodhorgászathoz kifejlesztett etetőanyagok mellett etető- és csalizópelletek, minibojlik és egy speciális, készre kevert etetőanyagcsalád is. Mindez hat, – tapasztalataink alapján – a halak számára ínycsiklandozó ízesítésben. Angliában, a methodos feederhorgászat szülőhazájában, hosszú évek alatt rájöttek, hogy akkor lehetnek igazán eredményesek, ha apró szemcséjű, szinte por állagú etetőanyagot töltenek a kosárba. Ennek előnye a normál etetőanyagokkal szemben az, hogy sokkal gyorsabban, szinte robbanásszerűen bontanak, az ízanyagok tömény felhőt alkotnak az etetőanyag felett, amire a halak is azonnal felfigyelnek. A finom szemcséjű etetőanyagok közül különösen kedveltek a hallisztet nagy százalékban tartalmazó, úgynevezett „halas kaják”. Ezek az etetőanyagok főként az intenzív vizeken működnek nagyon jól, amelyekből hazánkban is egyre több nyílik. Ezen tapasztalatokat figyelembe véve alkottuk meg a Method Serie etetőanyagokat.

Megkerestük a legjobb minőségű halliszt alapanyagot, amelyet pár különleges adalékanyaggal kiegészítve meg is kaptuk az Original névre keresztelt, lényegében natúr kókusztejes-hallisztes alapot. Hosszas tesztelési folyamatokat követően már az első horgászatokon is figyelemre méltó eredményeket értünk el ezt a keveréket használva. Ez az etetőanyag rengeteg lehetőséget rejt magában, hiszen nemcsak önállóan, de tetszés szerint ízesítve, színezve is felhasználhatjuk, így mindenki megalkothatja saját mesterkeverékét. Gondoltunk azokra a horgászokra is, akik nem szeretnének külön foglalkozni plusz adalékok további hozzáadásával. Számukra öt, már más etetőanyagunknál is bizonyított ízesítéssel, valamint különböző színekben kerültek zacskóba ezek az etetőanyagok. Az édes-halas keverékeket kedvelőknek a Fruit Mixet ajánljuk, ami a málna és az eper aromájának kombinációjával különösen a felmelegedő és a lehűlő vizekben eredményes, de nyáron sem szabad elfeledkeznünk róla. A Csoki-Narancs aromakombináció sokak által használt, több fronton is bizonyíttott ízpárosítás, mely egész évben eredményes. Teszthorgászaink legkedveltebb etetője, amely versenyeken mindig előkerül a táskából. Az Ananász-Vajsav ízesítésű etetőanyag átmenetet képez az édes és büdös illatok között. Az ananásznak köszönhető édes ízvilág tompítja a vajsav jellegzetes aromáját. Ha a víz hőmérséklete tartósan 10 Celsius-fok fölé emelkedik, már jó eredménnyel használható. Az emberi orr számára kellemetlen, de a halak ízlelőbimbóinak annál inkább kellemes a Fokhagymás Method Mix. A már felmelegedett vizekben gyakran kiemelkedő halfogásban lehet részünk a fokhagyma markáns aromájának köszönhetően még akkor is, ha a horgászok szinte összeérnek a vízparton.

Az igazi halas nagyágyú a Fish ­Green etetőanyag extra halliszt tartalma mellett egy kis laposhal-kagyló aromával felturbózva a nyári melegben lehet jó választás. Tapasztalataink alapján szelektív hatása is van, ezzel az etetőanyaggal tudtuk a legnagyobb halakat horogra csalni. A halliszt alapú etetőanyagokon kívül egy másik különlegességgel is előálltunk ebban az évben, ez pedig nem más, mint a Ready Mix. A vízpartokat járva sokszor kapunk olyan kérdéseket a horgászoktól, hogy egyes etetőanyagainkat mennyi vízzel lenne érdemes bekeverni? Egy hozzávetőlegesen megfelelő mennyiséget lehet mondani, azonban vannak szituációk, amikor éppen több vagy kevesebb víz hozzáadása lenne célravezető. Ezt a problémát küszöböli ki a Ready Mix, mivel készre keverve, már tökéletesre nedvesített formában jut el a horgászokhoz. Sokakban merülhet fel a kérdés, hogy nem szárad ki idővel ez a készre kevert etetőanyag? Ettől nem kell félni, mivel egy speciálisan erre a célra kifejlesztett adalékanyaggal van előkészítve a keverék, ezért akár napokig megfelelő állagú marad, még akkor is, ha a dobozt nyitva felejtjük. Ha odafigyelünk, és pár órás horgászatunk befejeztével jól visszazárjuk a műanyag dobozt, akár hónapokig is megtartja megfelelő homogén állagát az etetőanyag. A ­Method Serie etetőanyagokkal azonos, 6 különböző ízesítésben kerül a boltok polcaira ez a különleges keverék. Nagyon fontos számunkra a halak és a víz védelme, ezért fontos megemlítenünk, hogy a Method Serie Ready Mix 100%-ban természetes alapanyagokat tartalmaz, amivel reményeink szerint egy új dimenziót nyitottunk a környezetükre figyelemmel lévő horgászok körében. Ezzel elértük, hogy ezek a természetes ásványi anyagokkal és aminosavakkal dúsított keverékek nem csak táplálóak, hanem egészségesek is a halak számára. Még egy fontos tulajdonság, ami felett nem szabad elsiklanunk. Annak érdekében, hogy etetőanyagunk a színét a vízben is megőrizze, egy olyan természetes színezőanyagot használunk, aminek köszönhetően az etetőnk a parton és a vízben is ugyanazt a színt mutatja. Reméljük, hogy új termékeinkkel sok horgásznak tudunk segíteni a felejthetetlen horgászélmények elérésében.