Múlt és jövő a Timár Mix-nél

Úgy érzem, elérkezett az idő arra, hogy a Timár Mix által gyártott etetőanyagoknál kicsit visszatekintsünk a múltba is. Az eltelt 28 évben számos kiváló etetőanyagot sikerült a horgászok kezébe adni, amelyek a számtalan hétköznapi siker mellett a nemzetközi versenyeken is megállták helyüket.

Honnan is indultunk? Első etetőanyagjaink: vanília, méz, eper, ánizs és kókusz néven kerültek forgalomba. Igaz milyen egyszerűnek hangzó nevek voltak? Szinte ezek a keverékek alapozták meg a jövőnket. Az azóta eltelt több mint negyed évszázad számos változást hozott az élet minden területén és természetesen a horgászatban is. A technika fejlődött, az igények változtak és mi ezekkel lépést tartva folyamatosan próbálunk túljárni a halak eszén. Manapság több százféle etetőanyagunk áll a horgászok rendelkezésére. Apróhalasoktól kezdve a pontyosokon át egészen a tengeri etetőanyagokig mindenféle színben és szemcseméretben gyártunk Európa több országába. Timár Mix basic etetőanyagok: az évek során a horgászok által legkedveltebb etetőanyagokat gyűjtöttük ebbe a csoportba. Legfontosabb szempont a gyártás során a megfizethető, pénztárcabarát ár. Mi pedig ezért az árért a tudásunk legjavát adjuk 1 és 3 kilogrammos kiszerelésben. Minden olyan alapanyagot tartalmaznak, amely a keszeg- és a pontyfélék kedvenc csemegéi. A Timár Mix Vanília, Méz, Eper, Kagyló és Szúnyoglárvás ízesítések megoldást nyújtanak minden egyes évszakban és haltípusra, legyen szó úszós vagy fenekező horgászatról. Speciál keszegező? Akik figyelemmel kísérik munkánkat, jól tudják, hogy ez az egyik legrégebbi keszeges keverékünk. Kellemes fűszeres illatával még versenykörülmények között is megállja a helyét. Folyóvízen paduc és mindenféle keszeg horgászatához ajánlott. Ponty–Kárász etetőanyagok: úgy gondolom, ezeket az etetőanyagokat nem kell bemutatni a magyar horgászoknak. Országszerte előszeretettel használják, mégis, ha egy kiemelkedő vízterületet kellene mondanunk, ahol a legtöbb fogy belőle, az a Balaton. Hosszú évek óta gyártásunk No.1 keveréke. Kellemes citrusos illata ponty, kárász és amur horgászatához ajánlott, gyakran viszont keszegezéshez és akár folyóvízi horgászatkor is eredményesen használják. Ebből lászik mennyire szerteágazó a használata. Sárga a nyári, piros a tavaszi és az őszi, a fekete pedig a téli és tiszta vizekhez lehet jó választás. Ha időrendben megyünk tovább, akkor megjelentek a különböző extra etetőanyagok.

Elsőként a Dévér Extra és a Ponty Extra, amelyek azóta számos változáson mentek át, mert nagyon sok új alapanyagra bukkantunk. Ezeket beépítettük etetőanyagainkba még fogósabbá téve termékeinket. Megalkottuk az Elite etetőanyag-családot. Átütő sikereinket talán ezek a keverékek hozták meg. Az Elite Carp-pal több egyéni bajnokságot és számos mai napig emlékeinkben élő győzelmet arattunk (klubcsapatok bajnoksága). Akkorra sikerült egy új formulát megalkotnunk. Szinte teljesen el tudtuk vele kerülni a törpeharcsát a Maty-éren és szebbnél szebb pontyokat és kárászokat fogtunk. Rendkívül tartalmas, édes keverék. A sárga szintén a nyári melegben használható jó eredménnyel. A hideg vízben feketére festve kis mennyiségben pontosan bejuttatva tökéletes választás. A másik jól sikerült Elite etetőanyagunk a szintén klubcsapatbajnokságot érő Elite Bream és Roach. Nagyon sok kiváló keszeges keverék található a külföldi gyártók palettáján is. Ide már jó taktika és felszerelés is szükséges a folyamatosan kimagasló eredményhez eléréséhez. Önmagukban és adalékként is használhatók. Az i-re a pontot az Elite River Gold tette fel. A szlovéniai Radecében először az ifjúságiakat segítette aranyéremhez, 2018-ban pedig a válogatott csapatot ezüstéremhez és Csöregi Balázs klubtársunkat egyéni bronzhoz. Egy szinte tökéletes állagú és összetételű etetőanyag folyóvízre, szilvaorrú, márna és paduc csalogatására. Ez az enyhén sajtos mix nélkülözhetetlen az ilyen horgászatok alkalmával. Látható, hogy nagyon szerteágazó a felhasználási terület. Minden szegmensben próbálunk maradandót alkotni horgászainknak. Elérkeztünk a jelenbe. Egyre nagyobb teret hódít a pontyhorgászat. Ezen belül is talán nem lövünk mellé, ha azt mondjuk: method, method, method. Egyszerű és mégis nagyon eredményes. Rövid idő alatt képesek vagyunk sok halat fogni, kimondottan jól tudjuk érezni magunkat a vízparton. Ehhez is speciális keverékeket kell a gyártóknak alkotniuk.

A horgásznak kevés idő alatt eredményt kell felmutatnunk. Nehéz megfelelni ennyi követelménynek. De nem ismerünk lehetetlent. Két árkategóriában készítettünk az utóbbi években method mixeket. A Fanatical method mix egy pénztárcabarát enyhén halas mix mikropelletekkel dúsítva. Fontos szempont a szinte porszerű állag, gyors oldódás és a megfelelő aroma kiválasztása. Fenékre érve azonnal kifejti hatását. Az extra kategóriát a 2018-ban megalkotott Method mix család képviseli. Immáron nemcsak etetőanyag, hanem különböző lebegőcsalik és kész etetőanyagok is megjelentek termékeink között. Magas fehérjetartalmuknak köszönhetően felveszik a versenyt az angol gyártók hasonló termékeivel. Ám a legfontosabb, hogy magyar vizekre, magyar horgászok és halak igényeihez készültek. Összetételüket, aromakeverékeiket mind hazai vizeken teszteltük. Két új ízesítéssel bővítettük a kategóriát. Egy minden évszakban helytálló Sweet corn/Édes kukoricás és egy kimondottan nagyhalas Liver/Májas ízesítéssel. Elérkeztünk 2019-hez, amikor rá tudunk tenni még egy lapáttal. Elite kajáinkat még tovább fejlesztve és további új alapanyagokat beépítve elkészítettük a Competition etetőanyag-családot. Nemcsak úszós horgászoknak, hanem hosszúelőkés feedereseknek is ajánljuk ezeket a keverékeket. Carp, Bream, Roach, River és Bleak mixek lefedik szinte valamennyi Magyarországon fogható fehérhalhoz szükséges csalogatóanyagot.